FANDOM

Дивіться покрокову інструкцію для вибору найвигіднішої для вас системи оподаткування.

Реєстрація платником єдиного податку здійснюється шляхом внесення записів до Реєстру платників єдиного податку, який веде ДФС.

Постановка на облік новостворених підприємців як платників єдиного податку може бути здійснена протягом двох робочих днів з дати отримання органом ДФС від держреєстратора електронної заяви, виготовленої шляхом сканування, одночасно з відомостями з реєстраційної картки ф. 10 на проведення держреєстрації підприємця.

Таким чином, підприємець-початківець може одночасно з іншими документами на реєстрацію підприємця подати держреєстратору заяву про застосування спрощеної системи оподаткування.

При цьому в Єдиному держреєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців будуть міститися такі відомості про підприємця:

- Дата подання заяви про обрання спрощеної системи оподаткування та дата направлення електронної копії такої заяви до органу ДФС, якщо воно подано як додаток до реєстраційної картки;

- Податкова адреса суб'єкта господарювання;

- Місце здійснення господарської діяльності;

- Вибрана група платників єдиного податку;

- Вибрані види діяльності згідно з КВЕД ДК 009: 2010 (для платників єдиного податку першої та другої груп).

Якщо підприємець не подасть держреєстратору заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, це не означає, що він не зможе стати єдинником. У ПК залишилася норма (п. 299.4 ст. 294), що дозволяє подавати заяву безпосередньо в ДФС. Причому заяву можна подати як особисто, так і в електронній формі (при наявності цифрового підпису) або поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення.

Новостворений підприємець може стати платником єдиного податку першої або другої групи з 1-го числа місяця, наступного за місяцем реєстрації, якщо він подасть до органу ДФС заяву про застосування спрощеної системи до закінчення місяця, в якому відбулася реєстрація. Щоб з дня держреєстрації вважатися єдинником третьої групи, потрібно подати заяву про застосування спрощеної системи до закінчення місяця, в якому відбулася держреєстрація.

Таким чином, якщо громадянин зареєструвався ФОП в липні, не подав держреєстратору заяву про застосування спрощеної системи, але хоче бути єдинником першої або другої групи, йому потрібно до кінця липня подати таку заяву до податкової інспекції за місцем проживання. У такому випадку єдинником він стане з 1 серпня.

Якщо ФОП хоче застосовувати третю групу єдиного податку, потрібно подати заяву протягом 10 днів з дня держреєстрації (а не з дня отримання виписки!). Единником він вважатиметься з дня держреєстрації.

Так, зареєстрований 17 липня ФОП повинен подати до податкової заяву на єдиний податок не пізніше 27 липня, щоб стати єдинником третьої групи з моменту реєстрації.

Якщо ж підприємець не встигне цього зробити в зазначені терміни, він втратить статус новоствореного ФОП і зможе стати єдинником тільки в загальному порядку - подавши заяву за 15 днів до початку кварталу, з якого буде застосовуватися спрощена система оподаткування. До цього він вважається таким, що застосовує загальну систему оподаткування.

Звернемо увагу, що ст. 298 ПК дозволяє подавати заяву не тільки особисто, а й поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення або засобами електронного зв'язку з електронним цифровим підписом. Свідоцтв платників єдиного податку вже не видають.

Новоствореному єдиннику необхідно зареєструвати в податковій Книгу обліку доходів.

Якщо підприємець спочатку планує працювати за загальною системою оподаткування, ніяких заяв до податкової служби подавати не потрібно. Однак до моменту отримання доходів від підприємницької діяльності слід зареєструвати в податковій інспекції Книгу обліку доходів і витрат, в якій буде вестися облік результатів господарської діяльності. Якщо розрахунки будуть здійснюватися готівкою, в податковій інспекції необхідно зареєструвати реєстратори розрахункових операцій.

Якщо підприємець хоче відразу стати платником податку на додану вартість, він також може при реєстрації як підприємця до заповненої реєстраційної картки ф. 10 докласти реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника ПДВ. Відсканована копія такої заяви разом з відомостями з реєстраційної картки передається держреєстратором до органу ДФС.

Відомості про дату подання реєстраційної заяви про добровільну реєстрацію як платника ПДВ та дату направлення електронної копії заяви до органу ДФС (якщо заяву подано як додаток до реєстраційної карти) будуть внесені до Єдиного держреєстру. Свідоцтв платників ПДВ вже не видають.

Про те, як уникнути типових помилок, що допускаються підприємцями-початківцями, дивіться тут.

Підприємницька діяльність в Україні

Як зареєструватися підприємцем?

Які документи потрібні для держреєстрації?

У яких випадках можуть відмовити в держреєстрації?

Які терміни держреєстрації?

Випадкова вікі