FANDOM

Документи, подані для держреєстрації, розглядаються протягом 24 годин після їхнього надходження, крім вихідних та святкових днів (ст. 26 Закону № 755).

Підставами для призупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, згідно зі ст. 27 Закону № 755 є:

– подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

– невідповідність документів вимогам, визначеним ст. 15 цього Закону;

– невідповідність відомостей, зазначених у заяві про держреєстрацію, відомостям, що містяться в документах, поданих для держреєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному держреєстрі;

– невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для держреєстрації, відомостям, які містяться в Єдиному держреєстрі;

– невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган) відомостям, наданим органам статистики, ПФУ, органам ДФС.

Розгляд документів призупиняється протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після надходження документів, поданих для держреєстрації, на 15 календарних днів із дати їх подання.

Повідомлення про призупинення розгляду документів із зазначенням строку й вичерпного переліку підстав призупинення розміщується на порталі електронних сервісів у день такого призупинення та надсилається заявникові електронною поштою. Якщо документи, потрібні для усунення підстав для призупинення розгляду документів, будуть подані заявником протягом визначеного строку, розгляд поновлюється. У цьому разі строк розгляду документів та проведення реєстраційних дій починає обчислюватися з дня, коли будуть усунені підстави, за якими розгляд було призупинено.

Якщо причин для призупинення розгляду документів, поданих для держреєстрації, і відмови в реєстрації немає, суб'єкт держреєстрації, нотаріус вносить запис про проведення держреєстрації до Єдиного держреєстру. Після цього формує й оприлюднює на порталі електронних сервісів виписку за результатами надання адміністративних послуг у сфері держреєстрації. Відомості, що містяться в Єдиному держреєстрі, є відкритими й загальнодоступними та надаються як безкоштовний доступ через портал електронних сервісів. Ці відомості можна знайти й переглянути, задавши відповідний пошук (зокрема, за повним або скороченим найменуванням, ім’ям, ідентифікаційним кодом), а також скопіювати й роздрукувати.

Процедура первинної реєстрації та реєстрації припинення залишається безкоштовною. Адміністративний збір у розмірі 0,1 мінімальної зарплати (МЗП) установлено тільки за держреєстрацію внесення змін до відомостей про П.І.Б. або місцезнаходження ФОП (ст. 36 Закону № 755).

Виписку для проставлення апостилю та витяг із Єдиного держреєстру в паперовій формі можна отримати за плату в розмірі 0,05 МЗП, а документ у паперовій формі, який міститься в реєстраційній справі, за плату в розмірі 0,07 МЗП.

Адмінзбір і плата за надання відомостей із ЄДР справляються в розмірі МЗП, установленої законом на 1 січня календарного року, в якому подаються документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей із ЄДР, та округлюються до найближчих 10 грн.

На 01.01.2016 р. розмір МЗП становить 1 378 грн. Таким чином, сума адмінзбору за проведення держреєстраційних дій щодо внесення змін до відомостей про П.І.Б. або місцезнаходження ФОП 2016 року становить 140 грн.

Також передбачено можливість внесення змін до відомостей про П.І.Б. або місцезнаходження ФОП у скорочені строки за плату. Розмір такої плати визначено постановою КМУ від 25.12.2015 р. № 1133 і становить:

– подвійний розмір адміністративного збору (тобто 140 грн х 2 = 280 грн) за реєстрацію протягом 6 годин після подання документів;

– п'ятикратний розмір адмінзбору (тобто 140 грн х 5 = 700 грн) – за проведення реєстраційних дій протягом 2 годин.

Держреєстрація в скорочені строки проводиться винятково за бажанням заявника за умови внесення ним додатково до адмінзбору зазначеної плати (така плата становить відповідно 420 грн і 840 грн).

Технічний адміністратор Єдиного держреєстру в день проведення реєстраційної дії передає до інформаційних систем держорганів (органів статистики, податкової служби та ПФУ) відомості про реєстрацію нового підприємця (ст. 13 Закону № 755). Водночас до фіскальних органів передаються копії заяви про обрання спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційної заяви про добровільну реєстрацію платником ПДВ в електронній формі, якщо вони додавалися до заяви про держреєстрацію ФОП.

На цьому процедура реєстрації ФОП закінчується. Звернімо увагу, законодавство не вимагає від ФОП наявності печатки. Якщо ви вважаєте, що вона потрібна для надання солідності договорам та іншим документам, можете її виготовити. На це дозвіл не вимагається. Відкривати чи ні розрахунковий рахунок у банку – теж вирішуйте самі. Залишилося тільки визначитися зі статусом платника податків.

Підприємницька діяльність в Україні

Як зареєструватися підприємцем?

Які документи потрібні для держреєстрації?

У яких випадках можуть відмовити в держреєстрації?

Як стати платником податків?

Випадкова вікі